Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?Forum - Erkekleri aptallaştırıyor
Burdasın: Forum => Piriket Evlilik ve Cinsellik => Erkekleri aptallaştırıyor |
|
tr.gg (şimdiye kadar 416 posta) |
Müşteri davranışları üzerinde yapılan bir araştırmayla ortaya çıkan sonuç şu ki; cinsellik içerikli görüntüleri izleyen erkekler, daha aceleci ve düşüncesizce karar veriyor. Buna göre bilim adamları, karar verme sırasında beynin 'aktif' ve 'ihtiyatlı' iki farklı işlevinin rol oynadığını, bu yüzden de erkeklerin düşüncesiz ve aceleci hareketlerde bulunmasına neden olan 'aktif sistem'i tetiklediğini belirtiyor. DENEY KONUSU: BİKİNİ Müşteri alışkanlıkları üzerine aylık yayın yapan Journal of Consumer Reserch dergisi, Belçikalı araştırmacılar tarafından 358 erkek üzerinde yapılan bir seri test ve deneyi yazdı. Testlerden birinde erkeklere iç çamaşırı ya da bikini giymiş kadın fotoğrafları gösterildi. Diğer erkekler ise doğa manzarası izlemek 'zorunda kaldı'. Bir başka testte ise tam tersi gerçekleştirildi ve bir bölüm doğa manzarası izlerken, diğer erkekler bu defa şanslı olan taraftı; kumsalda koşan bikinili kızların görüntüleriyle başbaşa bırakıldı. Deneklere deneylerden sonra para verileceği, eğer isterlerse bu paranın miktarını pazarlıkla artırabilecekleri söylendi. Deneyler bittiğinde cinsel görüntüleri izleyen deneklerin daha fazlası için beklemeyip parayı hemen kabul ettikleri ortaya çıktı. Doğa manzarasını izleyenlerse daha fazlası için pazarlık yaptı. CİNSELLİK PARA HARCATIYOR Deneyleri uygulayan bilim adamı Bram van der Bergh, çalışma sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Araştırmalarımızda erkeklerin çabuk gelen ödülleri almaya, geç gelen daha büyük ödüllerden daha yatkın olduğunu gözlemledik. Bundan dolayı erkekler başka zamanlarda satın almayacakları şeylere, belli koşullarda para harcayabiliyor. Erkekler, cinsel imgelere ya da işaretlere maruz kaldıkları konularda düşünmeden hareket edebiliyor.” KADINLAR DA BECKHAM’I GÖRDÜKLERİNDE ACELECİ DAVRANIR MI? Cinsellik sözkonusu olduğunda, kadınların gözlerinin de erkekler kadar kararıp kararmadığı şimdilik ucu açık bir soru. Beckham’ın resminin olduğu bir ürün daha çok satar mı? Bunu kanıtlayacak bir deney henüz yapılmış değil. Satınalma ile cinsellik arasındaki ilişkiye dair yapılan araştırmalar daha çok erkekler üzerinde yapılmış durumda. BEYNİMİZDEKİ İKİ MELEK Nero-ekonomi dalının kurucularından Mellon Üniversitesi öğretim üyesi George Loewenstein, beynin ekonomiyle diğer insani etkinliklerin birbirleriyle ilişkili olduğunu ileri sürüyor. Loewnstein, genel olarak hepimizin beyinlerinin aslında iki farklı akıl yürütme işlevine sahip olarak düşünülebileceğine inanıyor. Bunlardan biri, temel hareketlere yön veren ‘aktif’ sistem’, diğeri de ‘bilinçli’ ya da ‘ihtiyatlı’ sistem. Bir başka deyişle beynimiz hem sağ omzumuzdaki iyilik hem de sol omzumuzdaki kötülük meleklerini barındırıyor. Şöyle de düşünebiliriz, en ateşli anlarda bile beynimizin bir bölümü bize tehlike uyarısında bulunabilir ama ‘ihtiyatlı sistem’in, ‘aktif sistem’ tarafından çok önceden bastırılması da olası elbette. İnsanlar bu iki sistem arasında bir tür pazarlık yapıyorlar. Beynin ekonomistleri en çok ilgilendiren yönü de burası; aklımızdan geçenleri nasıl satın alıyoruz? Bunun yanıtı belki de sabah kalktığımızda yaşadığımız utanmayı ya da limiti aşan kredi kartlarını açıklayabilir. Otomobil fuarlarında neden her zaman güzel mankenlerin, çok pahalı arabaların önünde yer aldığının artık bilimsel açıklaması var. |
Bütün konular: 1911
Bütün postalar: 3045
Bütün kullanıcılar: 2369
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse